Friday, June 5, 2009

motif : kesedihan,keseronokan,inspiration.

huh..today is very happy day.!!ku sungguh seronak.i wish i can turn it back.

sleepingTwistOfUs..!
HangingOutTogether.!
wifGulaiKenduri.!!
semalam aku tdo umah ayu,kwn baik aku time sekolah menengah dulu. Sian die tdo sorg2..mak die meninggal mase aku n die form 5 lagi.die anak tunggal.Tp die ade kakak n abg tiri..ntah,pnjg crite plak nak crite ug tu. Ayah die pulak meninggal mase die diploma.
da 2 taun.Mase tu kitorg dlm part 3 diploma. Kesian sgt..arwah ayh die pemandu teksi. yela,die da tue..da dtg ajal die kn.tuhan lebih sygkan die. skrg ayu tnggal sorg2 kat rumah peninggalan ayh n mak die. kdg2 mesti teringat jgk kn kenangan2 semua. Even aku duk kat umah die sehari pn,terlintas kat fikiran aku teringat arwah mak die duk kat meja mkn smbil berkemban. Mak die sorg yg kelakar same cm ayu..Aduh,cmana la die duk hari2 msti lagi teringt. Sedey sgt. Semoga allah tempatkn arwah mak ayh ayu dlm golongan org2 yg beriman..AMIN..

kite tutup crite sedih itu ye..=(

Pastu tdo umah die,kitorg gossip2 pasal bdk2 sek dulu, crite yg ni kawin da,yg nuh kawin da,yg nie plak bakal bernikah..mcm2..seronok sgt.Crite punye crite x sedar da kul 1,kitorg pn xsedar kul brape terlena..tdo la kami 2 org.Hehe..

Pg2 plak g pasar kuala besut..beli2 mknan..beli tudung..n beli rantai.Singgah kejap tgk bundle tp x brape menarik sbb g pn da lmbt.Yg cantik2 da xde..

Then,balik umah ckp2 plak sambil mkn. Crite bdk laki kelas kitorg dulu..da kawin rupenye.kelakar sgt..ckp pnye ckp,lupe smpai nina nk datang ambik kul 2 nak g kenduri.Yela,da musim sek cuti,kenduri pn merata-rata la.kami pn terlibat la same.hehe..

Kul 2.30 nina pn sampai naik kete myvi kak nini(kakak die)..cantik sgt.!aku suke tgk die bwk kete.mcm mature je.Da laju da die bwk.Hai..ble la aku nk blaja kete nie..teringin btol.Kwn2 pn da rmai pakai kete. Umph..insyaallah,ade rezeki aku nanti nak pakai kete jgk.

Pastu kitorg g kenduri kawin kak liza.Satu batch nga kak nini. Jodoh die smpai dulu. alhamdulillah..cantik sgt die make-up td. baju pn cntik..hehe..semoga di panjangkan jodoh kak liza & husband..amin.

uMph..ble la aku bleh kawin jgk nie. kakak aku pn x lepas lagi. Apatah lagi aku. Ya allah,pnjangkan la jodoh aku nga mohd.khairul anuar hassan..=)amin..Hehe..perasan plak.aku pnye target nak kawin umo 24.mintak2 la dpt.lagi la best.haha..korg2 semue doakan la ek..doakan jodoh aku dgn org yg beriman n bleh tumpang idup senang.hehe..

Then, balik umah,mama pn bebel sket."amboi ank dara,sedap berjalan arini".Hehe.. Then,mama crite lagi,cik chah kim slm kat semue.Wah..rindu sgt same untie saodah sy. Last jmpe time raye aritu la..die sgt baik.pandai motivasi kan kitorg. Mama pn crite lagi,kakak tia(sepupu sy) dpt smbung wat master. Dpt biasiswa JPA..pastu nak bukak tuisyen.Alhamdulillah..Allah murahkan rezeki kakak tia. Semoga d murahkan lagi rezeki kakak.amin.Hehe..

Mama bebel lagi..Tgk ank2 org.At least sorg tu berjaya hbs2..ni x,sorg pn x menjadi ank2 mama.sedey sgt..mmg btol mama ckp. kitorg da berusaha setakat yg mampu. Da kami xde rezeki lagi.. Insyaallah hari depan nanti.. dan dgn crite kak tia td,jd kan d jadi kan inspirasi kami adik beradik yg masih belaja nie. Thanx a lot kakak..i miss u much.!!

No comments:

Post a Comment